26 kwi Tym żyła Bydgoszcz #1 – uczniowie wybudowali pętlę autobusową
Historia komunikacji publicznej w Bydgoszczy skrywa wiele niespodzianek i tajemnic. Jedną z nich kryje pętla autobusowa przy ulicy Barwnej.
Do pętli, przy tej ulicy od początku dojeżdżały autobusy linii 64, która była uruchamiana 3 razy – za każdym razem na innej trasie. Po raz pierwszy została uruchomiona w 1969 roku, na czas remontu ulicy Dworcowej, na odcinku od ulicy Gdańskiej do Matejki. Linia kursowała na trasie Dworzec PKP – 3 Maja. Po zakończeniu remontu linię zlikwidowano.
Po raz kolejny linię 64 uruchomiono 1.09.1970 roku, ponownie jako linię zastępczą, z powodu remontu mostu Władysława IV nad Kanałem Bydgoskim. Linia zastępowała linie 2 i 5 na trasie: Jagiellońska – Czerwonej Armii, Garbary, Jackowskiego, Grunwaldzka – Staroszkolna (w przeciwnym kierunku Staroszkolna- Grunwaldzka, Wrocławska, Nakielska, Czerwonej Armii – Jagiellońska.
Linia łącząca Błonie i Bartodzieje została uruchomiona na stałe dopiero w styczniu 1972 roku. Kursowała od ulicy Szubińskiej (skrzyżowanie z ulicą Broniewskiego), Wałami Jagiellońskimi, Markwarta, Skłodowskiej-Curie, do ulicy Gajowej. Niestety uruchomienie linii nie spełniło wszystkich postulatów mieszkańców, szczególnie mieszkańców Błonia. W związku z tym w 1974 roku zapadła decyzja o przedłużeniu linii do nowej pętli przy ulicy Barwnej. W jej budowę czynny wkład wnieśli poprzez prace społeczne uczniowie pobliskiego Zespołu Szkół Mechanicznych. Prace były wykonywane pod nadzorem nauczycieli oraz przy fachowym wsparciu Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. Pod koniec listopada 1974 roku lokalne media poinformowały, że już na początku grudnia, dzięki zaangażowaniu uczniów, pętla zostanie oddana do użytku.