Projekty — 11 listopada 2014

W związku ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi, spytaliśmy kandydatów na urząd Prezydenta Miasta Bydgoszczy o ich wizję transportu i sposób rozwiązywania problemów z poruszaniem się po naszym mieście. Czas opublikować otrzymane odpowiedzi. Dziękujemy wszystkim kandydatom za przysłane odpowiedzi. Będziemy się przyglądać i kontrolować realizację deklaracji przez kandydata wybranego na Prezydenta Miasta Bydgoszczy, jednocześnie wyrażając chęć współpracy w przyszłości.

Obecnie jednym z największych problemów mieszkańców dużych miast są trudności z codziennym przemieszczaniem się. Dzień u dnia bardzo wiele osób poświęca dużo czasu na dojazdy do pracy, szkół, czy wreszcie do instytucji kulturalnych i miejsc wypoczynku. W tych codziennych podróżach mieszkańcy bardzo często wykorzystują własne samochody. Wraz ze stale rosnącą ich liczbą na drogach wzrasta zatłoczenie, zanieczyszczenie powietrza, hałas a spada prędkość i komfort podróży. Realizując część postulatów można poszerzać główne drogi, ale nie można tego zrobić wszędzie i niemożliwym jest poszerzanie drogi w nieskończoność. Niestety takie zabiegi przynoszą tylko teoretyczne korzyści, ponieważ nadal wzrasta zanieczyszczenie powietrza, hałas a centra miast przestają być miejscem przyjaznym do mieszkania i przebywania.

wybory 2014_
Jak w związku z tym rozwiązywać problemy mobilności w mieście? Wszystkim kandydatom na urząd Prezydenta Miasta Bydgoszczy zadaliśmy następujące pytania:

  1. Czy zamierza Pan(i) kontynuować rozbudowę systemów transportu szynowego po ukończeniu obecnej inwestycji – tramwaju do Fordonu? Jeśli tak, to w jakim zakresie i co jest priorytetem na najbliższe 4 lata?
  2. Czy uważa Pan(i) za zasadne wprowadzenie priorytetów w ruchu dla komunikacji zbiorowej? Czy wprowadzi Pan(i) takie priorytety nawet jeśli będzie się to wiązać z pogorszeniem czasów przejazdu dla komunikacji indywidualnej?
  3. Jak zamierza Pan(i) rozwiązać problem postępującej suburbanizacji i czy w planach tych rolę grać będzie transport publiczny?
  4. Jak rozumie Pan(i) hasło „miasto dla ludzi” w kontekście rozbudowy układów drogowych w miastach?
  5. Jaka będzie Pan(a/i) polityka taryfowa komunikacji miejskiej? Czy planuje Pan(i) zmiany w ofercie biletów jednorazowych, czasowych i okresowych? Czy obecny zakres ulg, w tym przejazdów bezpłatnych, zostanie utrzymany czy planowane są jego modyfikacje?
  6. Jak ocenia Pan(i) działania podejmowane w zakresie komunikacji miejskiej w ciągu trwającej obecnie kadencji samorządu?

 

Odpowiedzi kandydatów

 

Odpowiedzi Rafała Bruskiego

Odpowiedzi Piotra Cyprysa

Odpowiedzi Konstantego Dombrowicza

Odpowiedzi Marka Gralika

Odpowiedzi Mariusza Nowowiejskiego

Odpowiedzi Anny Mackiewicz

Odpowiedzi Małgorzaty Stawickiej

Odpowiedzi Marcina Sypniewskiego

 

Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa pomoże podjąć bydgoszczanom słuszną decyzję podczas wyborów samorządowych, które odbędą się 16 listopada 2014r.

Share

About Author

Robert Reimus