Projekty — 29 listopada 2013

Niedawno publikowaliśmy na naszej stronie wniosek Stowarzyszenia o wydłużenie pasa do skrętu w prawo z ulicy Pięknej w ulicę Szubińską. Każdy, kto podróżuje do centrum autobusem linii 55 lub 79 zapewne regularnie obserwuje korek na ulicy Pięknej, przy wylocie w ulicę Szubińską. Za jeden z powodów uważamy zbyt krótki pas do skrętu w prawo w ulicę Szubińską w kierunku placu Poznańskiego. Ma to negatywny wpływ między innymi na punktualność i atrakcyjność komunikacji miejskiej. Mając na uwadze chęć zmniejszenia skali tego problemu, przedstawiliśmy Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy propozycję wydłużenia o kilkadziesiąt metrów wspomnianego pasa. Obecnie znajduje się na nim nieużywana zatoka autobusowa, trawnik, chodnik i kilka latarni ulicznych – chodnik i latarnie należało by w takim wypadku relokować.

W odpowiedzi uzyskaliśmy skromną informację, że taka inwestycja nie jest w tej chwili planowana. Pomysł zostanie ponownie rozpatrzony w przypadku modernizacji skrzyżowania ulic Pięknej i Szubińskiej. Niestety taka modernizacja była już prowadzona i nie zaplanowano takiej drobnej inwestycji mogącej skrócić czas przejazdu autobusów linii 55 i 79. Ponieważ nie akceptujemy tego stanowiska, 29 listopada Stowarzyszenie złożyło w siedzibie ZDMiKP pismo następującej treści:

[…]Zwracamy się z pytaniem, dlaczego podczas poprzedniego remontu wspomnianego skrzyżowania nie wzięto pod uwagę przebudowy 70 metrów ulicy Pięknej, by wydłużyć pas do skrętu w prawo, a także dlaczego, sądząc z Państwa pisma, taka przebudowa nie jest obecnie planowana. Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy pragnie zwrócić uwagę na fakt, że wydłużenie wspomnianego pasa może korzystnie wpłynąć na punktualność komunikacji publicznej – linii 55, nowej linii 57, a także jednej z najważniejszych linii komunikacyjnych w naszym mieście – 79. Skrócenie czasu przejazdu autobusów przekłada się na zmniejszenie kosztów utrzymania komunikacji publicznej, co obecnie staje się coraz istotniejszym zagadnieniem. Uważamy ponadto, iż w związku z projektem remarszrutyzacji sieci komunikacji miejskiej i publikowaniem przez Państwa w różnych dokumentach informacji o konieczności zwiększenia roli komunikacji miejskiej w przemieszczaniu się na terenie Bydgoszczy, zaniechanie i obecny brak planów przebudowy ww. pasa, może być nieprzemyślany.

Share

About Author

Robert Reimus