Projekty — 29 listopada 2013

Niedawno publikowaliśmy na naszej stronie wniosek Stowarzyszenia o wydłużenie pasa do skrętu w prawo z ulicy Pięknej w ulicę Szubińską. Każdy, kto podróżuje do centrum autobusem linii 55 lub 79 zapewne regularnie obserwuje korek na ulicy Pięknej, przy wylocie w ulicę Szubińską. Za jeden z powodów uważamy zbyt krótki pas do skrętu w prawo w ulicę Szubińską w kierunku placu Poznańskiego. Ma to negatywny wpływ między innymi na punktualność i atrakcyjność komunikacji miejskiej. Mając na uwadze chęć zmniejszenia skali tego problemu, przedstawiliśmy Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy propozycję wydłużenia o kilkadziesiąt metrów wspomnianego pasa. Obecnie znajduje się na nim nieużywana zatoka autobusowa, trawnik, chodnik i kilka latarni ulicznych – chodnik i latarnie należało by w takim wypadku relokować.

W odpowiedzi uzyskaliśmy skromną informację, że taka inwestycja nie jest w tej chwili planowana. Pomysł zostanie ponownie rozpatrzony w przypadku modernizacji skrzyżowania ulic Pięknej i Szubińskiej. Niestety taka modernizacja była już prowadzona i nie zaplanowano takiej drobnej inwestycji mogącej skrócić czas przejazdu autobusów linii 55 i 79. Ponieważ nie akceptujemy tego stanowiska, 29 listopada Stowarzyszenie złożyło w siedzibie ZDMiKP pismo następującej treści:

[…]Zwracamy się z pytaniem, dlaczego podczas poprzedniego remontu wspomnianego skrzyżowania nie wzięto pod uwagę przebudowy 70 metrów ulicy Pięknej, by wydłużyć pas do skrętu w prawo, a także dlaczego, sądząc z Państwa pisma, taka przebudowa nie jest obecnie planowana. Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy pragnie zwrócić uwagę na fakt, że wydłużenie wspomnianego pasa może korzystnie wpłynąć na punktualność komunikacji publicznej – linii 55, nowej linii 57, a także jednej z najważniejszych linii komunikacyjnych w naszym mieście – 79. Skrócenie czasu przejazdu autobusów przekłada się na zmniejszenie kosztów utrzymania komunikacji publicznej, co obecnie staje się coraz istotniejszym zagadnieniem. Uważamy ponadto, iż w związku z projektem remarszrutyzacji sieci komunikacji miejskiej i publikowaniem przez Państwa w różnych dokumentach informacji o konieczności zwiększenia roli komunikacji miejskiej w przemieszczaniu się na terenie Bydgoszczy, zaniechanie i obecny brak planów przebudowy ww. pasa, może być nieprzemyślany.

Share

About Author

Robert Reimus

(0) Odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *