Opinie Projekty — 11 lutego 2014

Od 22.01 do 6.02.2014 Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy prowadził konsultacje społeczne projektu: „Budowa II etapu ul. Ogińskiego w Bydgoszczy na odcinku od ul. Wojska Polskiego i do ul. Jana Pawła II”.

Przedmiotem opracowania jest budowa ul. Ogińskiego od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do Al. Jana Pawła II wraz z modernizacją ul. Glinki na odcinku od Al. Jana Pawła II do ul. Magnuszewskiej, realizowanego w ramach przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej.

 

Projekt przedłużenia ulicy Ogińskiego

 

Uwagi Stowarzyszenia do projektu

 

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy wnosi następujące uwagi w sprawie budowy ul. Ogińskiego od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do Al. Jana Pawła II wraz z modernizacją ul. Glinki na odcinku od Al. Jana Pawła II do ul. Magnuszewskiej:

  1. Postulujemy budowę obiektu mostowego nad al. Jana Pawła II o szerokości czterech pasów ruchu. W przypadku konieczności zwiększenia przepustowości ulicy pozwoli to uniknąć konieczności budowy drugiej budowli inżynieryjnej.
  2. Wnioskujemy o uzupełnienie węzła al. Jana Pawła II – Ogińskiego/Glinki o łącznice relacji Jana Pawła II – Glinki oraz Jana Pawła II – Ogińskiego.
  3. Wnioskujemy o rezygnację z zastosowania powierzchni wyłączonej z ruchu na zachodniej jezdni ul. Ogińskiego przed skrzyżowaniem z ul. Ujejskiego i rozważenie zastosowania alternatywnych rozwiązań uspokajania ruchu oraz ograniczania prędkości.
  4. Wnioskujemy o zastosowanie na przystankach oraz przejściach dla pieszych płytek informacyjnych dla osób niedowidzących i niewidomych analogicznie do rozwiązań zastosowanych na przystanku „Markwarta – 3 Maja” oraz projektowanych przy budowie ulicy Nowomazowieckiej.
  5. Wnioskujemy o wydłużenie zatoki autobusowej zlokalizowanej na ulicy Magnuszewskiej do długości umożliwiającej wykorzystanie jej w charakterze przystanku końcowo-początkowego, tzn. długotrwały postój jednego autobusu bez utrudniania korzystania z zatoki innym.

 

Wycinek mapy pochodzi z Open Street Maps.

Share

About Author

Robert Reimus

(0) Odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *