Projekty — 25 kwietnia 2012

24 kwietnia 2012 roku Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy złożyło w siedzibie ZDMiKP pisma dotyczące synchronizacji zmian w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Poniżej przytaczamy treść pisma.

 

W związku ze zmianami tras i rozkładów linii komunikacji publicznej przeprowadzonymi 1.04.2012 i 14.04.2012, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego pragnie podzielić się uwagami związanymi z planowaniem i wdrażaniem takich zmian.

Na liniach 67, 93, 94 wprowadzono 1. kwietnia zmiany rozkładów jazdy. Dwa tygodnie później wprowadzono kolejne zmiany. Obie zmiany były wcześniej zaplanowane, w związku z tym uważamy, że należało te zmiany zsynchronizować i przeprowadzić jednocześnie. W tym konkretnym przypadku zmiany rozkładów z początku miesiąca można było przełożyć na 14. kwietnia i połączyć je ze zmianami związanymi z budową tramwaju do dworca PKP.

Zbyt częste zmiany rozkładów tych samych linii utrudniają pasażerom poruszanie się po mieście i wywołują zdezorientowanie. Warto także zwrócić uwagę na koszty wprowadzania zmian w rozkładach – poprzednie tabliczki przystankowe na liniach 67, 93, 94 były aktualne tylko dwa tygodnie.

Zdezorientowanie pasażerów potęguje częste zjawisko – zaobserwowane także przed zmianami w komunikacji od 1. kwietnia – polegające na wywieszaniu nowych rozkładów jazdy nawet 6 dni przed rozpoczęciem ich obowiązywania, wraz z jednoczesnym ściąganiem tabliczek z rozkładami jeszcze aktualnymi. Stowarzyszenie wnioskuje o uregulowanie tego problemu.

Nie bez znaczenia jest także brak aktualnej wersji rozkładów jazdy na telefony komórkowe, lub częste pojawianie się aktualizacji z opóźnieniem.

Stowarzyszenie zdaje sobie sprawę, że nie zawsze wszystkie zmiany można zsynchronizować, jednak wnosi o poprawienie synchronizacji wprowadzanych zmian by były one mniej uciążliwe dla pasażerów, a jednocześnie mniej kosztowne dla organizatora komunikacji publicznej.

 

Zdjęcie: Michał Stróżyński.

Share

About Author

Robert Reimus