Projekty — 26 lutego 2012

W związku z prośbą o interwencję nadesłaną przez pracowników firmy Tabemax w sprawie rozkładu linii 92, Stowarzyszenie przygotowało projekt optymalizacji rozkładu jazdy tak, by zapewnić dogodny dojazd dla pracowników tej firmy.

Poniżej przytaczamy treść pisma złożonego w ZDMiKP 22.02.2012 w tej sprawie.

 

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy otrzymało informację od grupy osób – mieszkańców Bydgoszczy i okolic – dojeżdżających do pracy do firmy Tabemax znajdującej się na terenie gminy Białe Błota, że z dniem 1.03.2012r. utracą możliwość korzystania z dojazdów realizowanych w formie przewozów pracowniczych.

W związku z tym koniecznością będzie korzystanie z oferty przewozowej świadczonej przez ZDMiKP na linii międzygminnej nr 92, lub korzystanie z własnych samochodów. Jednakże problem stanowią obecne godziny odjazdów linii 92 z pętli pn. Osiedle Błonie, nie zapewniające optymalnego dojazdu dla osób pracujących w systemie trzyzmianowym (praca rozpoczyna się o godz. 6:00, 14:00, 22:00). Najczęściej odjazd jest realizowany zbyt późno lub dużo za wcześnie by dotrzeć do celu na odpowiednią godzinę.

Dlatego też Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy działając w imieniu potencjalnych przyszłych pasażerów proponuje niewielką korektę rozkładu jazdy linii 92 obejmującą godziny popołudniowe oraz wieczorne.

Należałoby wprowadzić następujące zmiany w rozkładzie jazdy (odjazdy z pętli pn. Osiedle Błonie):
W dni powszednie:

  • uruchomienie kursu o godzinie 13:30,
  • przyspieszenie odjazdu z godziny 21:00 na godzinę 20:50,
  • przyspieszenie odjazdu z godziny 22:00 na godzinę 21:40.

W dni wolne (sobota, niedziela):

  • przyspieszenie odjazdu z godziny 13:50 na godzinę 13:40,
  • przyspieszenie odjazdu z godziny 21:50 na godzinę 21:40.

Podobne korekty należałoby przeprowadzić aby autobusy jadące w kierunku Bydgoszczy mogły zabierać osoby kończące pracę w podanych godzinach.

Mamy nadzieję, że proponowana zmiana nie wpłynie znacząco na rozkład jazdy, czasy przejazdu autobusów oraz przede wszystkim nie wygeneruje zbyt wielu dodatkowych kosztów. Rozwiąże to jednak opisany problem poprawiając dostępność i atrakcyjność oferty przewozowej oraz dzięki dodatkowej grupie pasażerów, którzy w sposób regularny będą korzystać z linii 92 pozwoli zwiększyć wpływy ze sprzedaży biletów miesięcznych. Wspomniane zmiany będą zasadne już od 1.03.2012. Mamy nadzieję, że sugestie Stowarzyszenia zostaną przez Państwo uznane za przydatne przy podejmowaniu ostatecznej decyzji w tej sprawie.

 

Odpowiedź ZDMiKP na propozycję Stowarzyszenia

 

Zdjęcie: Mateusz Machel.

Share

About Author

Robert Reimus