Projekty — 29 listopada 2013

Już niedługo zostanie oddana do użytku największa inwestycja komunikacyjna ostatnich lat – trasa Uniwersytecka. Skierowana na nią zostanie nowa linia 57. Jak od dawna wiadomo, na przeprawie nie ma ścieżki rowerowej i chodnika. Mamy jednak pomysł, w jaki sposób ułatwić korzystanie z tej trasy osobom niezmotoryzowanym.

29 listopada złożyliśmy w siedzibie ZDMiKP pismo z propozycją utworzenia na trasie Uniwersyteckiej strefy bezbiletowej, która może niejako zastąpić chodnik na tej trasie. Treść pisma przytaczamy poniżej.

W grudniu br. trasa Uniwersytecka zostanie, zgodnie z założeniami, oddana do użytku w takiej formie w jakiej została zaprojektowana, czyli jako przeprawa wyłącznie dla ruchu pojazdów. Jednocześnie władze miasta zaproponowały uzupełnienie trasy o kładkę dla pieszych i rowerów. Proponujemy, aby do tego czasu, w ramach swego rodzaju komunikacji zastępczej, odstąpić od pobierania opłat za przejazd pomiędzy przystankami Wojska Polskiego – Trasa Uniwersytecka i Dworzec Autobusowy. Rozwiązanie to pozwoliłoby skrócić drogę z górnego tarasu miasta w okolice dworca Autobusowego oraz uniwersytetu również mieszkańcom nie korzystającym na co dzień z komunikacji miejskiej, a więc nie posiadającym biletów okresowych.

Wprowadzenie strefy nie powinno pociągnąć za sobą znaczących skutków finansowych, zważywszy że będzie ograniczona do odcinka o długości ok. kilometra.

Zdjęcie: Jakub Kawczyński.

Share

About Author

Robert Reimus