Projekty — 02 czerwca 2014

Na terenie naszego miasta funkcjonuje wiele przystanków, które są bardzo rzadko wykorzystywane przez pasażerów. Ich istnienie jest oczywiście konieczne, by zapewnić dostępność komunikacji publicznej dla możliwie jak największego obszaru Bydgoszczy. Proponujemy zatem zmianę statusu kilku najrzadziej wykorzystywanych przystanków na przystanki na żądanie. Poniżej prezentujemy treść naszego wniosku przekazanego Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy z zadowoleniem przyjęło fakt utworzenia w roku 2013 przystanku „na żądanie” Opławiec/Soboczyńskiego. Podczas prezentowania informacji o tymże na profilu ZDMiKP w portalu Facebook zostały zaprezentowane propozycje utworzenia kolejnych tego typu przystanków. Stowarzyszenie proponuje zmianę statusu przystanków Grunwaldzka/Las i  Grunwaldzka/Przejście (dla linii 71 oraz 35N), Zaświat/Cmentarz (linia 80), a także Kamienna/Fabryczna (dla linii 83 i 84) oraz  Fordońska/Kapliczna (linie 65 i 74) na przystanki „na żądanie”. Taka zmiana korzystanie wpłynie na czasy przejazdu na wyżej wymienionych liniach, a z naszych obserwacji wynika, że pasażerowie korzystają z tych przystanków wyjątkowo sporadycznie. W okresie zimowym każdorazowe zatrzymywanie się autobusu na przystanku na którym nikt nie wsiada i nie wysiada powoduje niepotrzebne starty ciepła z wnętrza pojazdu, taka sama sytuacja już wkrótce występować będzie w sezonie letnim dla pojazdów klimatyzowanych. Ponadto przystanki Las i Przejście w ciągu ulicy
Grunwaldzkiej straciły na znaczeniu w momencie utworzenia linii 77 i obecnie wykorzystywane są w stopniu znikomym. Wszystkie pojazdy kursujące na liniach autobusowych w Bydgoszczy są wyposażone w przyciski służące do informowania kierowcy o chęci opuszczenia pojazdu.

 

Czy Waszym zdaniem przystanki na żądanie są w Bydgoszczy potrzebne? Gdzie jeszcze powinny się znaleźć? Czekamy na Wasze sygnały!

Przystanek. Fot. Krzysztof Ziętara

Załączniki

Odpowiedź ZDMiKP na propozycję utworzenia przystanków na żądanie

Share

About Author

Robert Reimus