Projekty — 25 marca 2014

17 lutego 2014r. zamieściliśmy na naszej stronie treść trzech pism złożonych w ZDMiKP, które dotyczyły dwóch przystanków komunikacji publicznej i informacji pasażerskiej. Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami ZDMiKP.

Pierwszy wniosek dotyczył złego stanu technicznego systemu odprowadzania wody na przystanku tramwajowym na rondzie Jagiellonów. W deszczowe dni na przystanku tworzyła się wielka kałuża, w którą pasażerowie wchodzili wprost z tramwaju. Po naszym wniosku nastąpiło oczyszczenie i naprawienie systemu odprowadzania wody. Zwróciliśmy także uwagę na zły stan i wątpliwe bezpieczeństwo korzystania z przystanku Kolbego-Kogucia w kierunku ulicy Rekinowej. Uzyskaliśmy odpowiedź, że w tym roku – w trzecim kwartale – zostanie wykonany nowy chodnik w okolicy przystanku.

Zalany przystanek na rondzie Jagiellonów 1. Fot. Jakub Kawczyński Zalany przystanek na rondzie Jagiellonów 2. Fot. Jakub Kawczyński

Treść pisma i odpowiedzi ZDMiKP

 

Drugi wniosek dotyczył zjawiska (zapewne zaobserwowanego przez każdego pasażera) zamieszczania rozkładów jazdy na słupkach zamiast pod wiatami. Naszym zdaniem oczywistym jest, że na przystankach zaopatrzonych we wiatę, tablice z rozkładami jazdy powinny znajdować się pod nią, zamiast obok. W odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że „rozkłady jazdy umieszczane są na słupkach przystankowych w przypadku, gdy wiata przystankowa nie posiada odpowiedniej gabloty informacyjnej”. Naszym zdaniem należy podjąć kroki mające na celu zmianę tego stanu i ujednolicenie sposobu zamieszczania rozkładów. Dalsza część wniosku dotyczyła tablic reklamowych znajdujących się po złej stronie wiaty – ten problem będzie sukcesywnie rozwiązywany, a także oznaczenia stanowisk na przystanku przy dworcu głównym – ten problem został pomyślnie rozwiązany.

Treść pisma i odpowiedź ZDMiKP

 

Trzeci wniosek dotyczył tablic z przebiegiem trasy znajdujących się w autobusach komunikacji miejskiej na wybranych liniach. Z naszych obserwacji wynika, że tablice najczęściej są zamieszczane w miejscach trudno dostępnych dla pasażera i zaproponowaliśmy optymalizację tego rozwiązania. W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, że zostanie przekazana do przewoźników prośba, by w miarę możliwości tablice były zamieszczane w miejscach bardziej dostępnych dla pasażerów.

Treść pisma i odpowiedź ZDMiKP

 
 

Nie bądź bierny!

Jeśli zaobserwowałeś jakieś niedostatki i problemy w funkcjonowaniu naszej komunikacji miejskiej, niezwłocznie zgłoś je Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Miejskiej. Jeśli uważasz, że są sprawy i problemy, w których powinniśmy interweniować – napisz do nas. Zachęcamy również do śledzenia naszych stron na facebooku, a także do dyskusji na forum dyskusyjnym.

Share

About Author

Robert Reimus