Projekty — 31 października 2015

Systemy dynamicznej informacji ułatwiają nam życie. Marnują też energię elektryczną wyświetlając zbędne informacje. Wiemy, jak temu zaradzić.
Stowarzyszenie zwróciło się do ZDMiKP z propozycją czasowego wyłączania zasilania tablic informujących o zapełnieniu miejsc parkingowych.  Według naszych obserwacji w przedziałach czasowych, gdy strefa płatnego parkowania nie funkcjonuje i dane o zajętych miejscach parkingowych nie są przesyłane z parkomatów do systemu, tablice informacji parkingowej nie wyświetlają żadnych danych i niepotrzebnie pozostają uruchomione zużywając prąd, co przekłada się na wzrost kosztów ich utrzymania. Obecnie 26 tablic wyświetla komunikaty tylko przez 51 godzin w tygodniu, przez pozostałe 117 godzin pozostają one biernie włączone bez wyświetlania żadnych informacji dla kierowców. To prawie 60% ich czasu pracy. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to nieracjonalne. Proponujemy włączanie tablic najwcześniej na 30 minut przed rozpoczęciem funkcjonowania strefy płatnego parkowania i wyłączanie najpóźniej na 30 minut po zakończeniu funkcjonowania strefy płatnego parkowania.

Równocześnie proponujemy aby:

  • wszystkie tablice informacji pasażerskiej na przystankach tramwajowych były wyłączone w nocy (włączenie: 30 minut przed odjazdem pierwszego tramwaju, wyłączenie: 30 minut po odjeździe ostatniego tramwaju),
  • wszystkie tablice informacji pasażerskiej na przystankach autobusowych, na których nie kursują linie nocne były wyłączone w nocy (włączenie: 30 minut przed odjazdem pierwszego autobusu linii dziennej, wyłączenie: 30 minut po odjeździe ostatniego autobusu linii dziennej),
  • wszystkie tablice informacji pasażerskiej na przystankach autobusowych, na których kursują tylko linie nocne były wyłączone w ciągu dnia (włączenie: 30 minut przed odjazdem pierwszego autobusu linii nocnej, wyłączenie: 30 minut po odjeździe ostatniego autobusu linii nocnej),
  • wszystkie tablice informacji pasażerskiej na przystankach tramwaju wodnego były wyłączone w okresie kiedy nie odbywają się rejsy tramwaju wodnego.

Obecnie mamy do czynienia z absurdalnymi sytuacjami: 60% czasu pracy system informacji parkingowej jest nieużywany, wyświetlacze na przystankach przez cały dzień zapowiadają kursy linii nocnych, a wyświetlacze na przystankach tramwaju wodnego pokazują kursy tramwaju, który nie pływa od dwóch miesięcy. Za to informacja o zakończeniu sezonu żeglugowego została powieszona na tradycyjnej kartce…

PKS. Sezon żeglugowy zakończony. Fot. Robert Reimus
PKS. Sezon żeglugowy zakończony (2). Fot. Robert Reimus
Plac kościeleckich, wyświetlacz pokazujący cały dzień linie nocne. Fot. Paweł Lawrenz

 

Wyrażamy nadzieję, że proponowane przez nas rozwiązanie spotka się ze zrozumieniem ZDMiKP.

 

Załączniki

Odpowiedź ZDMiKP na uwagi dotyczące Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

Share

About Author

Robert Reimus